söndag 18 november 2007

Rastning av Huskyn




Då var det dags att rasta Husqvarnan en sväng i bergen, trippen skulle bli 230 km lång men efter 79 km hade husse fått nog och vände hem. Vägarna underhållande, mycket slingriga och ömsom uppåt och nedåt. Asfalten hade bra grepp och gummit korvade sig på däcken efter ett tag. Vägarna hade minst sagt bra fallhöjd om man skulle missa en kurva. Efter ca 50 km tog kurvorna slut och jag såg ryggarna försvinna på de andra R-åkande grabbarna... Huskyn trivs ju bäst under 100km/h, funderar på att dreva om den så att den går lite snabbare och inte reser på alla växlar...men det är ganska kul att peta ner till 5:an i 90 och skicka framhjulet i vädret...


Törstiga är dom här motarderna, samling vid pumpen för både Josef och mig, men det är ju "racing" att tanka ofta.



2 kommentarer:

Lillebror sa...

Låter ju hel "nice med hojen. Har försökt ringa dig någon gång men det har ju som fungerat sämre. =( Skoj med en blogg. Hörde du att jag förlovat mig?? =) Skaffa Windows live messenger så kan vi skriva lite på helgerna!!! Ha det bäst. Mvh Lillebror

pappa anders sa...

Skulle gärna vara med där nere med mina två hjul!!!